
De Wasstraat
Nieuwe merkidentiteit en activatie zorgt voor wassen met een glimlach
UITDAGING
De Wasstraat De Meern opende een tweede vestiging in De Bilt. Aan Brût de vraag om de communicatie integraal vorm te geven, van branding en positionering tot activatie.
Het doel: vanaf dag één activatie door maximale zichtbaarheid en directe overtuigingskracht richting de lokale doelgroep.

AANPAK
Met onze 360-graden aanpak ontwikkelden we een aansprekend creatief concept dat de merkidentiteit aanscherpt: fris, hoogwaardig en met een herkenbare knipoog naar de branche. Deze stijl vertaalden we consistent door naar alle merkuitingen op alle touchpoints; van een moderne, gebruiksvriendelijke website en een herkenbare social media-aanpak tot aan opvallende signing op en rond de nieuwe locatie.
De introductiecampagne was volledig afgestemd op de lokale automobilisten en gericht op snelle merkbekendheid. Alle communicatie — fysiek én digitaal — werd strategisch ingezet om impact, herkenbaarheid en vertrouwen op te bouwen rondom de opening.
RESULTAAT
“We worden in elke winkel herkend. ‘Oh, jullie zijn van de nieuwe wasstraat!” vertelt Tjerk (mede-eigenaar) glimmend van trots ons enthousiast.
De campagne leverde maximaal rendement op tijdens de lancering en positioneerde De Wasstraat direct als het beste aanbod in de regio. De merkidentiteit is stevig neergezet. En wij werken nog altijd met een glimlach samen tot ze er schoon genoeg van hebben!


