
Agrolux
Internationale rebranding
Uitdaging
Agrolux is wereldwijde leverancier van assimilatiebelichting in de glastuinbouw. Ooit een klein, lokaal bedrijf in het Westland. Inmiddels onderdeel van Hawthorne Gardening Company, de grootste fabrikant en distributeur van hydrocultuur producten in Noord-Amerika. Zo is Agrolux, mede dankzij haar nieuwe innovatieve LED portfolio, de WEGA collectie, inmiddels een echte wereldspeler. De Ferrari onder lampen, kunnen we wel zeggen. Met een opvallende rebranding en bijbehorende campagne hebben we Agrolux het visuele uiterlijk gegeven dat past bij zo’n wereldspeler. Professioneel, met focus op innovatie en samenwerking, zonder de Nederlandse roots te vergeten. Want dat is précies de kracht van Agrolux.
Strategie
Bij een innovatief concept hoort innovatief design. Dat kwaliteit en professionaliteit uitstraalt, precies zoals de producten van Agrolux. We ontwikkelden een visuele stijl passend bij de propositie LED’s grow together. Opvallend en stijlvol. Agrolux’ producten en samenwerkingen zijn van het hoogste niveau. De nieuwe visuele stijl straalt dit ook uit.
De nieuwe visuele stijl en bijbehorende WEGA campagne laadden we breed. Agrolux is de laatste jaren druk met de ontwikkeling van hun productportfolio, dus daar hoort een grote mix aan (digitale) middelen bij. Stands voor de vele beurzen waar Agrolux wereldwijd aanwezig is, brochures bij de producten, advertenties en andere communicatiemiddelen. Ieder in de herkenbare stijl, met als uitgangspunt het ‘Dutch Design’ verhaal.
Bij deze rebranding hoort tevens een kwalitatieve website, met een fris design en eenduidig verhaal. Echt passend bij een gerenommeerd bedrijf. Aan ons de eer om ook de Agrolux website onder handen te nemen. Het visuele concept vertaalden we naar een eigentijdse, moderne website met focus op de innovatieve WEGA lijn. Zowel in beeld als tekst springt het verhaal van ‘the new standard in LED’ direct in het oog, met de focus op samenwerking in de vorm van testimonials en nieuwsartikelen. Zo zetten we het ‘nieuwe’ verhaal van Agrolux des te meer kracht bij.
Resultaat
Ja, wat is nu het resultaat? Daar spraken we Rosa Di Lisa, Marketing Manager van Agrolux, over. Rosa vertelt: “De gehele rebranding en bijbehorende campagne wordt in de markt goed ontvangen. Het is goed doordacht en het behoeft geen uitleg. Alle communicatie is consistent, eigentijds en vernieuwend. De volgende stap is dat we ons productportfolio nog verder ontwikkelen, inclusief onze merkcampagne met daarbij bijbehorende (digitale) middelen. Uiteindelijk dragen alle innovaties, ook op het gebied van communicatie, bij aan het grotere geheel”. Uiteraard vinden we dit vanuit Brût enorm mooi om te horen. LED’s grow together!
