Kwintes

Slimme campagne voor zichtbaarheid en activatie

Uitdaging

Door veranderingen in de wet- en regelgeving mogen zogenaamde toewijzers hun patiënten niet meer rechtstreeks doorverwijzen naar een specifieke hulpinstantie. Naamsbekendheid bij de doelgroep is hierdoor van essentieel belang geworden voor Kwintes.

Strategie

Bij deze case draait het om bewustwording en het werven van cliënten. Kwintes ondersteunt mensen met psychosociale problemen, daarom hebben we een tweelaagse campagne opgezet. Eén laag richt zich op de cliënten zelf, de andere op omstanders die zich zorgen maken. Zo vergroten we het bereik en verhogen we hopelijk het aantal aanmeldingen.
Emotie speelt een cruciale rol in deze campagne. We gebruiken krachtige, controversiële teksten zoals: “Ik maak me zorgen om mijn zus.” of “Ik ben mezelf niet.” Deze uitspraken raken en zetten aan tot actie, waardoor we mensen motiveren om hulp te zoeken of aan te bieden.

Resultaat

De tweelaagse campagne hebben we zowel online als in een grote out-of-homecampagne uitgerold. Denk bij de out-of-homecampagne aan de ‘standaard’ billboards, maar ook aan het volledig bestickeren van stadsbussen en het verspreiden van artikelen met beeld en tekst via diverse mediakanalen.
Niet alleen het beeld in deze campagne was opvallend, maar ook de tekst wist te triggeren. Na afloop bleek dat de boodschap “Ik ben in de war” het beste presteerde. Een opvallend resultaat, vooral omdat de klant twijfelde of deze tekst niet té confronterend was. Bij Brût hadden we hier echter bewust voor gekozen, met een sterke en doordachte strategie als basis.