
Bergbanket
Recruitment marketing voor bakker die alleen goede mensen zoekt
Uitdaging
Bergbanket is dé producent van ambachtelijke bakkersproducten zoals crackers, krakelingen en beschuit. Om nóg meer te groeien, zoeken zij goede medewerkers. Oftewel: geen koekenbakkers!
Voor ons is het meteen duidelijk. Dit moet hét concept van de arbeidsmarktcampagne worden. Met pakkende advertenties, online vacaturepagina’s en een ijzersterke social media campagne. Het resultaat van de 2 maanden campagneperiode? 34 sollicitanten waren het ermee eens: “Ik ben geen koekenbakker.”
Nieuwe medewerkers voor jouw organisatie door een ijzersterke arbeidsmarktcampagne? Neem dán contact met ons op voor de mogelijkheden!
“Hoe kunnen we in de specifieke markt waarin Bergbanket zich bevindt, goede medewerkers vinden met de juiste kennis en ervaring?”

Strategie
Facebook en Instagram zijn perfecte kanalen om een grote doelgroep te bereiken, tegen relatief weinig kosten, én om traffic te genereren naar de vacature website. De See-Think-Do strategie, als we in marketing termen spreken. Krachtige teksten en het opvallende beeld waren de eye catcher van de paid social media campagne voor Bergbanket. Met constante bijsturing en optimalisatie, plus het bijhouden van de conversies wordt er gezorgd voor maximaal resultaat.
Omdat het laten ‘landen’ op een corporate homepage geen goed idee is, heeft Brût een aantrekkelijke werken-bij pagina gecreëerd. Absoluut Geen Koekenbakkers-website, maar een omgeving met enkel relevante informatie gericht op de kandidaat. Informatie per vacature, inzicht in het sollicitatietraject en een conversie-verhogend formulier waarmee de sollicitant makkelijk zijn/haar interesse kan tonen. Ook dit hoort bij een ijzersterke arbeidsmarktcampagne.
Resultaat
We hebben een opvallende en onderscheidende campagne neergezet die echt impact maakt. Door de werken-bij pagina te verbeteren, hebben we het employer brand duurzaam versterkt. Dit zorgt ervoor dat De Banketbakker langdurig nieuwe kandidaten aantrekt en meer conversies realiseert. De campagne draagt bij aan een sterke positionering als aantrekkelijke werkgever, wat de instroom van talent vergroot. Een resultaat waar we trots op zijn! Brût werk geleverd en een mooie stap vooruit voor Bergbanket.
