FACET

Aantrekkelijke werkgever door duidelijke identiteit

Uitdaging

Door de krapte op de arbeidsmarkt heeft FACET Accountants & Adviseurs moeite met het vinden van nieuwe medewerkers. De reguliere methodes om sollicitanten te werven, werken niet met als gevolg te weinig sollicitaties, te weinig capaciteit en te weinig groei voor de organisatie.

Strategie

De Rotterdamse mentaliteit maakt FACET uniek en onderscheidt het van andere accountantskantoren: niet lullen, maar poetsen! Deze mentaliteit hebben we doorvertaald naar een eigenzinnig, strategisch concept met een krachtige tone-of-voice. De campagne maakt gebruik van herkenbare Rotterdamse beelden, omdat als er iets is waar Rotterdammers trots op zijn, het wel Rotterdam zelf is. Het concept spreekt de nuchtere, resultaatgerichte houding van de stad aan en benadrukt de no-nonsense benadering die FACET typeert. Dit zorgt voor een krachtige, lokale connectie.

Resultaat

Om de lokale zichtbaarheid te vergroten, hebben we het concept doorvertaald op led-billboards langs de toegangswegen in Rotterdam. Daarnaast hebben we de werken-bij pagina’s aangepast op basis van het nieuwe concept en een goed doordachte User Experience. Omdat FACET van duidelijkheid houdt, hebben wij geadviseerd om ook op deze manier naar sollicitanten te communiceren. Om deze reden hebben we de sollicitatieprocedure uiteengezet. Zo weet elke sollicitant wat hij/zij kan verwachten. Heldere en concrete communicatie vanuit de behoefte van de sollicitant: dat maakt het verschil!