
Spotta
Awareness & activatie campagne voor Spotta – InMijnBus
UITDAGING
InMijnBus, een initiatief van folderbezorger Spotta, wil consumenten activeren om hun folderkeuze online door te geven. De opdracht was een opvallende, online campagne ontwikkelen voor naamsbekendheid en activatie. De positionering van InMijnBus draait volledig om keuzevrijheid, controle en een stuk duurzaamheid: geen verspilling van papier door folders die je niet wilt. De centrale boodschap is helder en krachtig: jij bent de baas over je eigen brievenbus.
STRATEGIE
We zijn gestart met het helder definiëren van de propositie en relevantie per doelgroep waarbij de communicatie inspeelt op de behoefte van de gebruiker in plaats van op het product. Voortbordurend op een bestaande visuele stijl, die we een frisse en eigentijdse look & feel gaven, positioneert InMijnBus zich als sterk consumentenmerk binnen het Spotta-netwerk.
We hebben een campagnefunnel ontwikkeld en meerdere adds voor de social kanalen ontwikkeld, elk gericht op een andere doelgroep en inspelend op de behoefte van consumenten om enkel specifieke folders te ontvangen.
RESULTAAT
InMijnBus maakt zich zichtbaar en profileert zich door haar merkwaarden te vertalen in relevantie op diverse social media platforms. Het resultaat is een campagne die het merk InMijnBus stevig positioneert en de consumenten activeert.
