CCV

Employer branding geeft kernwaarden betekenis

Uitdaging

CCV heeft al meer dan 60 jaar ervaring in de betaalwereld. Wat begon met enkel pinautomaten is uitgegroeid tot betaaloplossingen in de breedste zin zin van het woord. Door de uitbreiding van de producten en diensten van CCV zijn ook de merkwaarden veranderd. CCV heeft ons daarom de opdracht gegeven om de nieuwe merkwaarden van de organisatie (betrouwbaar, in contact, nieuwsgierig, deskundig) te laten leven bij de medewerkers met als doel de binding met de organisatie te stimuleren en het activeren van ambassadeurschap.

Strategie

Om nieuwe merkwaarden bij medewerkers te laten leven, is het belangrijk dat de medewerkers zich aangesproken en betrokken voelen. Om deze reden hebben wij een campagne bedacht die voor en door eigen medewerkers van CCV is gerealiseerd, namelijk ‘Ik BIND’. De campagnenaam refereert aan de kernwaarden Betrokken zijn, In contact zijn, Nieuwsgierig zijn en Deskundig zijn. In de campagnebeelden leggen eigen medewerkers uit wat de kernwaarden voor hen specifiek betekenen en wat hen aan CCV BIND(t). Om voldoende zichtbaarheid voor de campagne te creëren, hebben we verschillende middelen ontworpen en gerealiseerd zoals banners, kubussen, laptopstickers en decoratie in het pand.

Resultaat

De persoonlijke insteek van de campagne zorgde ervoor dat de merkwaarden binnen korte tijd tot leven kwamen bij de medewerkers. Er ontstond een sterke betrokkenheid, waarbij de merkwaarden actief werden besproken en bewust toegepast in het dagelijkse werk. Deze dynamiek bracht een positieve cultuurverandering teweeg. Medewerkers voelden zich meer verbonden met de merkwaarden en zagen hoe deze een impact konden maken in hun werk. Dit versterkte niet alleen het interne vertrouwen, maar ook de kwaliteit van de service naar klanten toe.