
Tenzinger
Hechte cultuur door sterk en herkenbaar employer brand

UITDAGING
Om tot één gedeelde cultuur te komen, een gezamenlijk trots te creëren, hebben we samen met de HR- en marketingafdeling van Tenzinger een corporate story en uitgekiende campagne ontwikkeld. Het startpunt: strategie en advies voor de implementatie van de bedrijfscultuur en de kernwaarden. Plus een methodiek om de kernwaarden relevantie te geven en te implementeren binnen de hele organisatie. Zo voelt iedere (nieuwe) collega zich gehoord, net als betrokken en verbonden met de cultuur én met elkaar. Met de expertise van meer dan 300 medewerkers worden dagelijks grensverleggende ICT- en data-oplossingen aangeboden. Ons doel: mensen laten zien dat wat zij hebben in dit bedrijf écht uniek en tof is. Dit is geen ‘normale’ organisatie.

STRATEGIE
Samen met Tenzinger ontwikkelden we hun kernwaarden, resulterend in een overzichtelijke corporate story. De uitdaging was (zoals zo vaak) om de corporate directievisie tastbaar, begrijpelijk en aantrekkelijk te maken voor iedere werknemer. En op die manier samen als organisatie impact te maken bij de opdrachtgevers in de zorgsector. En op elkaar.
We ontwikkelden de interne campagne: Ik/wij zorg(en) voor IMPACT: Innovatief, Meesterschap, Power, Aangaan, Care en Trots.
RESULTAAT
Zorg en impact zijn de termen die centraal staan in de campagne. ‘Ik zorg voor impact’ als team member en ambassadeur van Tenzinger. Samen creëren we topprestaties voor -en met- onze opdrachtgevers. Met campagnebeelden met foto’s van echte medewerkers wordt het authentiek en persoonlijk. Met post en e-mails naar de medewerkers nog meer. Daarna volgden teasers, een virtuele kick-off meeting, een campagnevideo, activatie en updates in het interne communicatieplatform.
De resultaten: Op een creatieve manier medewerkers bekend maken met de bedrijfscultuur. De kernwaarden (on)bewust laden. Iedereen betrekken en het persoonlijk maken. En meteen een manier om nieuwe collega’s te onboarden. We kunnen alleen maar zeggen: check!
