
Gouden dagen
Eenzaamheid in de spotlights op creatieve wijze

Uitdaging
Gouden Dagen wil graag fondsen werven bij huishoudens in de buurt van lokale zorg- en welzijnsorganisaties. Zo zien donateurs resultaat van hun donaties en helpen ouderen (bekende gezichten) bij hunzelf in de buurt. Omdat de stichting gestart is begin 2016 en nog weinig naamsbekendheid had, moest er een opvallende DM ontwikkeld worden die de naamsbekendheid van de stichting vergroot en mensen stimuleert om te doneren.
Strategie
Eenzaamheid bij ouderen is vaak onzichtbaar. Daarom hebben wij een concept ontwikkeld dat direct en op een ludieke manier aandacht vraagt voor het probleem. Samen met de stichting en de buurt willen we mensen een mooie beleving geven. Via fondsenwerving zijn we een goede doelen actie gestart. Zo hebben we allerlei pakketten samengesteld, van goud, tot brons et cetera. Zodat iedereen het juiste fondsenpakket kon kiezen om een steentje bij te dragen.
Resultaat
We hebben heel veel ouderen een gouden dag gegeven! De fondsenwerving was een succes waarbij er genoeg geld werd ingezameld voor een daverend succes. Daarnaast hebben we eenzaamheid op een creatieve manier onder de aandacht gebracht, waardoor dit maatschappelijke probleem de aandacht krijgt die het verdient. Bij Brût hebben we dit met extra liefde gecreëerd, en de impact ervan is duidelijk voelbaar.