
RET
Eindejaarschallenge waar muziek in zit voor engagement
Uitdaging
Bedenk een manier om (het liefst een paar keer) in contact te komen met onze klantrelaties. En dan wel positief en met een beetje humor. Dat was de wens van RET. Hoe we dat deden? Met de RET Sound Challenge!
Strategie
We bedachten een strategie die geënt was op competitieverband. Dé manier om mensen te activeren om mee te doen. Met de campagne ‘RET laat een positief geluid horen’ lag de focus op positiviteit (daar was behoefte aan in coronatijd). De titel van de campagne verwees ook naar het cadeau dat elk team bij de klant ontving: een radio. Als hoofdprijs was er ook nog een sporthorloge te winnen.
Een uitdagende wedstrijd die teams stimuleerde om samen te werken, want: samen werken = samen winnen!
Resultaat
Voor de RET Sound Challenge bouwden we een actiewebsite, met een goede opt-in voor het verzamelen van mailadressen. Altijd handig om je klant nog een keer te kunnen bereiken. In december konden klanten van RET (na registratie) op drie verschillende momenten een geluid raden.
We maakten een aansprekend design, geïllustreerd met foto’s en tekst. En we zorgden voor copy, e-mail voor de uitnodiging, de nodige content op social media en natuurlijk de opvolging.
We produceerden een video in de vorm van een humorvolle teaser. Met een persoonlijke boodschap van accountmanagers en andere medewerkers waarin de klant werd bedankt en waarin er alvast vooruit werd geblikt.
De drie geluiden uit de Sound Challenge waren ook al verstopt in de video, daarmee werd het fanatisme om te winnen al aangewakkerd bij de deelnemers.
