Hoe zorg je ervoor dat de nieuwsbrief van jouw bedrijf goed gelezen wordt? Het antwoord is eigenlijk heel simpel: met een interactieve nieuwsbrief! Hiermee verras je je klanten, je doet iets wat andere bedrijven niet doen. Maar hoe breng je dit in de praktijk? Wij geven 3 interactieve voorbeelden waarmee de nieuwsbrief van jouw bedrijf klaar is voor de toekomst!
Wat is een interactieve e-mail?
… Maar voordat we dat doen eerst wat cruciale informatie: want wat is een interactieve e-mail eigenlijk? Het woord zegt het al, interactieve e-mails zijn e-mails waarbij de ontvanger interactie aangaat. Dit kan zijn door middel van een klik op een link, het invullen van een poll, het aanklikken van tabs waardoor de ontvanger zelf bepaalt welke informatie hij of zij wil lezen, etc. Het komt er eigenlijk op neer dat interactieve e-mails steeds meer acties van websites terug laten komen in een e-mail. Interactieve e-mails zijn de toekomst en een enorm goede manier om op te vallen. Bovendien worden ze door steeds meer e-mail clients ondersteund.
Voorbeelden van interactieve elementen voor jouw interactieve nieuwsbrief
1. Hamburgermenu
Op websites zie je het hamburgermenu waarschijnlijk regelmatig voorbij komen, maar in e-mails is dit element nog erg nieuw. Desondanks is het wel van toegevoegde waarde. Je geeft de ontvangers namelijk zelf de mogelijkheid om te navigeren in de mail. De ontvangers beslissen zelf welke informatie ze tot zich willen nemen, waardoor er meer nadruk komt te liggen op waardevolle content en lezers minder snel afhaken.
2. GIF
Bewegende beelden trekken direct onze aandacht. Om deze reden is het slim om GIFs in je nieuwsbrief te gebruiken. Je kunt de aandacht van de ontvanger op deze manier direct naar bepaalde informatie toetrekken.
3. Spelelement
Uit onderzoek is gebleken dat een spel niet alleen zorgt voor meer betrokkenheid en interactiviteit met de ontvanger, maar ook langer de aandacht vasthoudt. Open je nieuwsbrief daarom eens een keer met een kort spelletje. Denk bijvoorbeeld aan een quiz, een draaischijf waarmee ontvangers korting kunnen scoren op een aankoop, een puzzel waarbij een nieuw product of een tip in beeld verschijnt: je kunt het zo gek niet bedenken!
Brût helpt je graag op weg!
Wil jij de ontvangers van jouw nieuwsbrief verrassen en de CTR statistieken een boost geven? Wij helpen je graag! Met bijvoorbeeld het bedenken van interactieve elementen die bij de doelstelling(en) van jouw bedrijf passen. Of het opzetten van een gehele interactieve nieuwsbrief flow. Neem vrijblijvend contact met ons op!