Agrolux: internationale rebranding - Brût Communicatie

Door opvallende rebranding op de kaart als wereldspeler

De Ferrari onder de lampen

Agrolux is wereldwijde leverancier van assimilatiebelichting in de glastuinbouw. Ooit een klein, lokaal bedrijf in het Westland. Inmiddels onderdeel van Hawthorne Gardening Company, de grootste fabrikant en distributeur van hydrocultuur producten in Noord-Amerika. Zo is Agrolux, mede dankzij haar nieuwe innovatieve LED portfolio, de WEGA collectie, inmiddels een echte wereldspeler. De Ferrari onder lampen, kunnen we wel zeggen. Met een opvallende rebranding en bijbehorende campagne hebben we Agrolux het visuele uiterlijk gegeven dat past bij zo’n wereldspeler. Professioneel, met focus op innovatie en samenwerking, zonder de Nederlandse roots te vergeten. Want dat is précies de kracht van Agrolux.

LED’s grow together

De groei van Agrolux is mede te danken aan zijn no nonsense cultuur en continue zoektocht naar duurzame samenwerkingen. Van het Westland naar de hele wereld. Van traditionele HPS lampen naar innovatieve LED verlichting. Er wordt succesvol ingezet op partnerships. Klanten zijn niet zomaar klanten, maar ambassadeurs. Bij iedere klant wordt maatwerk geleverd. Hun ervaring wordt vervolgens gebruikt voor doorontwikkeling. Echt samen leren. Daar wilden we de focus op leggen met ons overkoepelende concept, met daarin de koppeling tussen de producten en de samenwerkingen: LED’s grow together!

Discover the latest Dutch innovation

Naast duurzame partnerships zet Agrolux zich met trots in op Dutch design. Alle producten zijn van hoge kwaliteit, geheel ontworpen in Nederland, in samenwerking met Agrolux’ Amerikaanse research collega’s. Daarom positioneerden we de WEGA collectie als één in het rijtje innovatieve Nederlandse ontwikkelingen. Nederlandse meesters zoals Rembrandt van Rijn en Johannes Vermeer zijn immers wereldwijd bekend. Net als ons Delfts Blauw en Nederlands industrieel design. De producten van Agrolux zijn allen ook een knap staaltje Dutch design. Hoogstaand én eigentijds.

Design en uitingen van het hoogste niveau

Bij een innovatief concept hoort innovatief design. Dat kwaliteit en professionaliteit uitstraalt, precies zoals de producten van Agrolux. We ontwikkelden een visuele stijl passend bij de propositie LED’s grow together. Opvallend en stijlvol. Agrolux’ producten en samenwerkingen zijn van het hoogste niveau. De nieuwe visuele stijl straalt dit ook uit.

De nieuwe visuele stijl en bijbehorende WEGA campagne laadden we breed. Agrolux is de laatste jaren druk met de ontwikkeling van hun productportfolio, dus daar hoort een grote mix aan (digitale) middelen bij. Stands voor de vele beurzen waar Agrolux wereldwijd aanwezig is, brochures bij de producten, advertenties en andere communicatiemiddelen. Ieder in de herkenbare stijl, met als uitgangspunt het ‘Dutch Design’ verhaal.

Online ondersteuning

Bij deze rebranding hoort tevens een kwalitatieve website, met een fris design en eenduidig verhaal. Echt passend bij een gerenommeerd bedrijf. Aan ons de eer om ook de Agrolux website onder handen te nemen. Het visuele concept vertaalden we naar een eigentijdse, moderne website met focus op de innovatieve WEGA lijn. Zowel in beeld als tekst springt het verhaal van ‘the new standard in LED’ direct in het oog, met de focus op samenwerking in de vorm van testimonials en nieuwsartikelen. Zo zetten we het ‘nieuwe’ verhaal van Agrolux des te meer kracht bij.

Luxe cadeaubox

Agrolux hecht veel waarde aan partnerships. Daar hoort een uniek geschenk bij, cadeau te doen op beurzen of bij verkoopgesprekken. Geen simpel visitekaartje, maar een ware beleving. In de unieke, luxe cadeaubox maakten we tevens de koppeling naar Dutch Design. Zo bevatten de boxen, naast een aansprekende brochure over de nieuwe WEGA collectie, typische Nederlandse items. Een echt Delfts Blauw tegeltje, Delfts Blauw vaasje of een exclusief boek over Nederlands design. Een echt hoogstaand geschenk!

Resultaat

Ja, wat is nu het resultaat? Daar spraken we Rosa Di Lisa, Marketing Manager van Agrolux, over. Rosa vertelt: “De gehele rebranding en bijbehorende campagne wordt in de markt goed ontvangen. Het is goed doordacht en het behoeft geen uitleg. Alle communicatie is consistent, eigentijds en vernieuwend. De volgende stap is dat we ons productportfolio nog verder ontwikkelen, inclusief onze merkcampagne met daarbij bijbehorende (digitale) middelen. Uiteindelijk dragen alle innovaties, ook op het gebied van communicatie, bij aan het grotere geheel”. Uiteraard vinden we dit vanuit Brût enorm mooi om te horen. LED’s grow together!

SCHAKEL OOK

ONZE CREATIVITEIT IN