Bergbanket: "geen koekenbakkers" wervingscampagne - Brût Communicatie

34 sollicitanten door opvallende arbeidsmarktcampagne

Bergbanket is dé producent van ambachtelijke bakkersproducten zoals crackers, krakelingen en beschuit. Om nóg meer te groeien, zoeken zij goede medewerkers. Oftewel: geen koekenbakkers!

Voor ons is het meteen duidelijk. Dit moet hét concept van de arbeidsmarktcampagne worden. Met pakkende advertenties, online vacaturepagina’s en een ijzersterke social media campagne. Het resultaat van de 2 maanden campagneperiode? 34 sollicitanten waren het ermee eens: “Ik ben geen koekenbakker.”

Nieuwe medewerkers voor jouw organisatie door een ijzersterke arbeidsmarktcampagne? Neem dán contact met ons op voor de mogelijkheden!

De Vraag

“Hoe kunnen we in de specifieke markt waarin Bergbanket zich bevindt, goede medewerkers vinden met de juiste kennis en ervaring?”

Geen koekenbakkers arbeidsmarktcampagne

Latent werkzoekenden bereiken

Kwalitatief goede mensen vinden. Dat is niet makkelijk. Al helemaal niet in deze krappe markt, waarin veel mensen niet actief op zoek zijn en op dit moment bij de concurrent werken. Hoe bereik je deze latent werkzoekenden? En ook nog eens ‘geen koekenbakkers’? Dat kan alleen met een super opvallende campagne. Wij komen in actie voor Bergbanket: met deze onderscheidende arbeidsmarktcommunicatie gaan we écht scoren.

Opvallen als geen ander!

Een opvallende campagnetitel gecombineerd met sprekend beeld zorgt voor herkenbaarheid en triggert sollicitanten om meer informatie op te vragen. Tegenwoordig vliegen je namelijk elke dag 100 vacatures om de oren. Krijg je vaak LinkedIn berichten met een aanbod.

Met een advertentie met een foto van een medewerker in de bakkerij gaan we er daarom niet komen. Waarom laten we geen echte mensen zien? Mensen die passie en enthousiasme uitstralen. Een Bergbanket medewerker is natuurlijk veel meer dan alleen iemand die de kwaliteit van de crackers controleert. Geen productielijnen. Geen deeg. Nee, echte mensen. Zo gaan we opvallen!

De juiste advertentiemiddelen

Social media campagne

Facebook en Instagram zijn perfecte kanalen om een grote doelgroep te bereiken, tegen relatief weinig kosten, én om traffic te genereren naar de vacature website. De See-Think-Do strategie, als we in marketing termen spreken. Krachtige teksten en het opvallende beeld waren de eye catcher van de paid social media campagne voor Bergbanket. Met constante bijsturing en optimalisatie, plus het bijhouden van de conversies wordt er gezorgd voor maximaal resultaat. Ook het campagnemanagement is onze handen: tijdens verschillende rapportagemomenten houden we Bergbanket op de hoogte. Zo is een social campagne voor ons veel meer dan alleen een druk op de ‘Publiceer’-knop.

Converterende Werken Bij + vacaturepagina

Het laten ‘landen’ op een corporate homepage is geen goed idee. De kandidaat ziet veel informatie die niet relevant voor hem of haar is. Met een aantrekkelijke ‘Werken-bij-website’ (Geen Koekenbakkers-website) creëerden we voor Bergbanket een omgeving met alleen maar relevante informatie, gericht op de kandidaat. Informatie per vacature, inzicht in het sollicitatietraject en een conversie-verhogend formulier waarmee de sollicitant makkelijk zijn interesse kan tonen. Ook dit hoort bij een ijzersterke arbeidsmarktcampagne.

Het Resultaat

34 sollicitanten waren het ermee eens: “Ik ben geen koekenbakker.”. Zij lieten hun interesse weten voor de functies Lijnoperator, Kwaliteitsmedewerker of Technische Dienst. Brût mooi resultaat!

Wil jij ook een succesvolle campagne?
Zoek je ook medewerkers voor jouw organisatie? Wij vertellen je graag meer over employer branding en wél werkende arbeidsmarktcampagnes. Neem contact met ons op!

SCHAKEL OOK

ONZE CREATIVITEIT IN