KernBouw: bouwen aan een sterk werkgeversmerk

Gebouwd: een sterk werkgeversmerk 'Allesbehalve luchtkastelen'

De uitdaging

KernBouw, de innovatieve en duurzame bouwer die waarmaakt wat zij belooft, groeit aanzienlijk. Daarom is het extra belangrijk om in een zeer competitieve arbeidsmarkt ‘duurzaam vakmanschap’ te kunnen blijven bieden door nieuwe collega’s te vinden en bestaande medewerkers te boeien en te binden.

Vraag aan Brût: ontwikkel een creatief concept met een sterke en passende merkbelofte voor het werkgeversmerk van KernBouw. En zorg hiermee dat het gewenste imago ontstaat binnen de cultuur van de organisatie en op de arbeidsmarkt. Vertaal dit creatieve concept vervolgens door in een nieuw te ontwikkelen werken-bij-website, in campagnes en in communicatiemiddelen.

Strategie en aanpak

Om het DNA en de cultuur van KernBouw scherp te krijgen trapten we af met een workshop met directie en stakeholders. Gevolgd door interviews met medewerkers die we hebben betrokken bij de verschillende fases van de ontwikkeling. Ook deden we nog een grondige concurrentieanalyse. Zo brachten we de unieke kenmerken van KernBouw 360 graden in kaart.

We vertaalden deze input en inzichten naar een creatief concept met de passende merkbelofte ‘Allesbehalve luchtkastelen’, refererend aan de branche, het realisme en de betrouwbaarheid waar KernBouw voor staat. Visueel kozen we voor de brand-visuals de passie en plezier, de onbevangenheid en can-do mentaliteit, die zowel kinderen en ook de cultuur van KernBouw zo duidelijk kenmerkt.

Resultaat

KernBouw heeft nu een herkenbare, memorabele uitstraling en een krachtig werkgeversverhaal onder de belofte “Allesbehalve luchtkastelen”. Dit geeft richting en houvast voor consistente en herkenbare communicatie. Storytelling wordt ingezet als tool in de duurzame en aantrekkelijke contentstrategie.
Medewerkers zijn nu nóg meer bewust en overtuigd van wat het werken bij KernBouw zo aantrekkelijke maakt. Deze voordelen zijn nu duidelijk omschreven in een Employer Value Proposition (EVP) en in het enthousiasmerend werkgeversverhaal. Medewerkers zijn ambassadeurs geworden en werkzoekenden raken enthousiast om bij KernBouw te solliciteren. Dat oriënteren en solliciteren kunnen zij overigens doen op de nieuwe werken-bij website met duidelijke candidate journeys en kandidaatgerichte vacatureteksten.

Kortom: een stevige fundering voor de toekomst op de arbeidsmarkt voor dit prachtige bouwbedrijf. Want een duidelijke cultuur en nóg meer gemotiveerde collega’s was voor hen de kern van deze opdracht.

 

SCHAKEL OOK

ONZE CREATIVITEIT IN