Koninlijke IGC: aantrekkelijk merk met relevante positionering zorgt voor nieuwe leden
Uitdaging
Koninklijke Industriële Groote Club is dé plek voor ontmoetingen, kennisuitwisseling en inspiratie in het hart van Amsterdam. Deze exclusieve businessclub en sociëteit heeft als doel om te groeien in het aantal (jonge) leden en om meer diversiteit te verwelkomen, terwijl ze tegelijkertijd trouw wilt blijven aan een lange geschiedenis van exclusiviteit. Hoe kun je deze doelen combineren zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit en het behoud van huidige leden te waarborgen?
Bovendien, wie is de Koninklijke IGC in de huidige tijdsgeest en wat betekent dit voor zowel huidige als nieuwe leden?
Strategie
Door middel van concurrentieonderzoek en meerdere cultuursessies en – workshops met de professionals van Koninklijke IGC hebben we de identiteit van de Club in kaart gebracht en gewerkt aan een sterke herpositionering. Vervolgens brengen we deze unieke Club onder de aandacht bij huidige en nieuwe leden met een doordachte brand awareness strategie, inclusief geoptimaliseerde leden journey en communicatie. Zo bouwen we aan naamsbekendheid en een passende reputatie, met respect voor het ‘oude’.
Resultaat
Een modern, aantrekkelijk en relevant merk waar vier pijlers centraal staan – ontmoeten, inspireren, verbinden en thuiskomen. In lijn met een exclusieve sociëteit die meegaat met zijn tijd en een prachtige programmering heeft voor een diversiteit aan mensen. Herkenbaar voor huidige leden én aantrekkelijk voor nieuwe leden.
“Naast een grote schare extra fans op de verschillende socials, heeft de ingezette koers ons tot op heden meer dan 160 nieuwe leden opgeleverd en zijn er bijna 300 informatieaanvragen via de knop op onze website binnen gekomen,” aldus Richard Francke, directeur bij Koninklijke IGC. Een gezamenlijk resultaat waar we bijzonder trots op zijn!