KPN: uniek design en 3D concept gametruck - Brût Communicatie

Uniek design en 3D concept Gametruck

De Vraag

KPN heeft een gloednieuw 5G en Glasvezel netwerk. De ‘kers op de taart’ voor de gamers onder ons. Hoe sneller het netwerk, hoe sneller de ‘ping’ en hoe beter je kan gamen. Dat wilde KPN natuurlijk van de daken schreeuwen. Nou, daar wisten wij wel raad mee: de KPN Gametruck. Waarom niet, in plaats van een platte campagne, de vertaling maken naar real life en 3D? In de KPN Gametruck kunnen gamers het nieuwe netwerk direct uitproberen. Dat is nog eens een ervaring. We made it happen. Met een strak concept, functioneel ontwerp, design, uitwerking en begeleiding.

Bezoek Dortmund

De heuse gametruck stond voor zijn transformatie in het verre Dortmund. Dat betekende een roadtrip voor onze Brûte collega’s. We reisden af naar Duitsland om de truck in real life te bewonderen, de maten op te nemen en de mogelijkheden in kaart te brengen. Die truck was immers best wel indrukwekkend, maar had nog wel een make-over nodig. Gelukkig hadden we meteen vele ideeën!

3D Concept

Door middel van een 3D design gaven we de gametruck een nieuw jasje en werkten we in een strak functioneel ontwerp het interieur van de gametruck uit. Dit gaf KPN een realistisch beeld van het uiteindelijke in- en exterieur van de truck. Hier alleen maar vertellen over 5G en het Glasvezel netwerk? Zeker niet! In de truck kan ook echt gegamed worden. We installeerden zes heuse gameplekken. Kom gamen, ervaar de snelheid van 5G & Glasvezel!

Uitwerking visuals

Enthousiasmeren en opvallen! Dat wilden we maar al te graag. De buitenkant van de gametruck werd daarom opvallend KPN groen, met persoonlijke fotografie van enthousiaste gamers. De logo’s van bij gamers zeker bekende partners, zoals Viaplay en Xbox, schitterden om het concept kracht bij te zetten. Hier moet je toch gewoon bij zijn?!

De gametruck ‘on tour’

De motor werd gestart en de KPN Gametour ging van start. De truck fungeert als publiekstrekker op events, zoals beurzen, voetbalwedstrijden en F1 events. Op de plekken waar de gamers echt te vinden zijn. Maar gamen doe je ook veel thuis. Bij vrienden, of boven op de zolderkamer. Daarom rijdt de gametruck ook ‘in de wijk’, daar waar glasvezel wordt geïnstalleerd. Alle inwoners van de wijk worden uitgenodigd om te komen gamen. Zo creëerden we enorme zichtbaarheid.

Het resultaat

Op een unieke manier een nieuwe dienst op de kaart zetten. Offline, maar ook zeker door te vertalen naar online communicatiemiddelen. Opvallend, waar niemand omheen kan. Dat is zeker gelukt! Heb jij ‘m al gespot?!

SCHAKEL OOK

ONZE CREATIVITEIT IN