RET: Unieke eindejaarschallange zorgt voor veel engagement - Brût Communicatie

RET Sound Challenge

RET Sound Challenge

Het is het einde van het jaar, de feestdagen komen eraan én het is coronatijd.

Aan het eind van elk jaar brengen de accountmanagers van RET (aanvoerder in bouwmaterialen) een persoonlijk bezoek aan klantrelaties. In tijden van corona is fysiek bezoek niet mogelijk en moet je de engagement en loyaliteit op een andere manier creëren bij de klantgroepen. Hoe beloon je een team van mensen op een aansprekende manier zonder langs te gaan? Laat dat maar aan ons over!

De Vraag

Bedenk een manier om (het liefst een paar keer) in contact te komen met onze klantrelaties. En dan wel positief en met een beetje humor. Dat was de wens van RET. Hoe we dat deden? Met de RET Sound Challenge!

Strategie en Concept

Competitie als middel om te verbinden

We bedachten een strategie die geënt was op competitieverband. Dé manier om mensen te activeren om mee te doen. Met de campagne ‘RET laat een positief geluid horen’ lag de focus op positiviteit (daar was behoefte aan in coronatijd). De titel van de campagne verwees ook naar het cadeau dat elk team bij de klant ontving: een radio. Als hoofdprijs was er ook nog een sporthorloge te winnen.

Een uitdagende wedstrijd die teams stimuleerde om samen te werken, want: samen werken = samen winnen!

De Realisatie

Voor de RET Sound Challenge bouwden we een actiewebsite, met een goede opt-in voor het verzamelen van mailadressen. Altijd handig om je klant nog een keer te kunnen bereiken. In december konden klanten van RET (na registratie) op drie verschillende momenten een geluid raden.
We maakten een aansprekend design, geïllustreerd met foto’s en tekst. En we zorgden voor copy, e-mail voor de uitnodiging, de nodige content op social media en natuurlijk de opvolging.

We produceerden een video in de vorm van een humorvolle teaser. Met een persoonlijke boodschap van accountmanagers en andere medewerkers waarin de klant werd bedankt en waarin er alvast vooruit werd geblikt.

De drie geluiden uit de Sound Challenge waren ook al verstopt in de video, daarmee werd het fanatisme om te winnen al aangewakkerd bij de deelnemers.

RET Sound Challenge

Het Resultaat

Het resultaat? Een overweldigend aantal deelnemers, grote betrokkenheid bij de klanten van RET en een ‘positief geluid’.
Met een gezonde dosis competitie, blije winnaars én een gelukkige klant was dit voor ons een uitstekend uiteinde van 2020 :).

Wil jij ook een succesvolle campagne?
Wij vertellen je graag meer over strategiebepaling en een resultaatgerichte uitvoering. Meer info

RET Sound Challenge
RET Sound Challenge
RET Sound Challenge

SCHAKEL OOK

ONZE CREATIVITEIT IN