Extra dakkapel monteurs door slimme en creatieve arbeidsmarktcommunicatie
Toch ‘Ruimte om te groeien’ voor de grootste van Nederland.
De afgelopen tijd is de vraag naar dakkapellen enorm gegroeid. In tijden van Corona kunnen mensen niet verhuizen, moet er thuis gewerkt worden en ontstaat er behoefte aan RUIMTE! En laat dat nou precies zijn wat een dakkapel voor een huis kan doen.
De Vraag
Door een tekort aan monteurs kreeg Ruiter Dakkapellen moeite om aan de vraag naar snelle levering en kwalitatieve montage te voldoen. Om ervaren dakkapelmonteurs te vinden werkte Ruiter Dakkapellen al langere tijd samen met digital agencies en ook specialistische recruitmentbureaus. Helaas lukte het nog niet om de juiste mensen te bereiken.
De zoektocht naar extra, gekwalificeerde en representatieve monteurs kon beginnen!
ONZE STRATEGIE EN HET CONCEPT
Een onderscheidende campagne die sollicitanten oplevert
Als strategie kozen we voor een onderscheidende social media campagne die zich meer op de ‘zachte, emotionele waarden’ richt. Dus niet het standaard ‘wij vragen en bieden’. De focus lag op het benadrukken van unieke voorwaarden en eigenschappen van de functie als dakkapelmonteur bij Ruiter. We selecteerden een scherpe targetgroep en kochten de juiste media in.
Onze storyline: Werk voor grote jongens! Hiermee doelen we zowel op Ruiter als de grootste dakkapelspecialist van Nederland, als op de stoere job waarbij je werkt op grote hoogten. De doelgroep is specifiek, er kan gesolliciteerd worden voor een baan in loondienst, maar er wordt ook gezocht naar freelancers. Uniek is dat ook duo’s zich aan kunnen melden. Solliciteren dus, samen met je beste maat naar de baan waar jullie vroeger van droomden!
We schreven een script en produceerden een aantrekkelijk video en fotografie. Zo ontwikkelden we mooie eyecatchers waarmee je opvalt in de overvolle timelines op social media. We schreven scherpe en actieve teksten, ontwikkelden een logische candidate journey en een campagne website.
Blijven optimaliseren
Tijdens de looptijd van de campagne bleven we de campagne optimaliseren. In samenspraak met de klant hielden we een strak oog op conversie, budgetten en kwalitatief rendement van de sollicitaties.
Van concept tot en met resulaat
Er zijn 10 kwalitatieve sollicitanten aangenomen binnen een periode van 8 weken. Dat zijn mooie resultaten waar we trots op zijn. En waar Ruiter Dakkapellen blij mee is! Zo hebben zij weer ruimte om te groeien.
Wil jij ook een succesvolle campagne?
Wil jij ook een aantrekkelijke arbeidsmarktcampagne en bijpassende werken-bij-website? Wij vertellen je graag meer over het ontwikkelen van een storyline en een resultaatgerichte uitvoering. Contact