SKGZ: corporate rebranding met doorvertaling naar website - Brût Communicatie

Een nieuwe corporate uitstraling die geheel past bij de missie en visie

De Vraag

De SKGZ (Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen) helpt consumenten en zorgverzekeraars op weg bij onderlinge vragen en conflicten en maakt zich zo uiteindelijk sterk voor de verbetering van het zorgverzekeringsstelsel. Hun adviserende rol, die wilden ze steeds meer op de kaart zetten. En hiervoor de merken en diensten onder de vlag van SKGZ actualiseren. Alles zodat het geheel goed aansluit bij de wensen van alle doelgroepen. De zorgprofessional, maar ook zeker laagdrempeliger voor de consument. Hier hoort een sterk en uitgesproken corporate brand bij, eentje van deze tijd, met behoud van hun opgebouwde positionering als voorlichter en bemiddeling voor alle consumenten en zorgverzekeraars in Nederland.

Samen met de SKGZ beten we ons helemaal vast in het project. Van de herijking van de kernwaarden, tot de volledige rebranding van alle communicatiemiddelen. Met als kers op de taart de nieuwe website. Het resultaat: een nieuwe corporate uitstraling die geheel past bij de missie en visie van de SKGZ.

In een notendop dit project bekijken? Klik hieronder op ‘play’!

Logoconcept en huisstijlmiddelen

Een meer uitgesproken huisstijl, dat was de vraag. Maar wel één die de kernwaarden van de SKGZ uitstraalt: deskundig, onafhankelijk, wekt vertrouwen, laagdrempelig en betrokken. Daarvoor begin je bij het begin: het logo. We gaan voor een energiek, fris en vooral anders logo. Hierbij vragen we ons af welke kleuren modern en dynamisch zijn, maar ook betrouwbaar en behulpzaam. Zo komen we uiteindelijk tot het definitieve logo, met daarin subtiele verwijzingen naar het vakgebied van de SKGZ. Alles met het behoud van rust en een zakelijke uitstraling. Ook kijken we naar de verfrissende fotografie, welke herkenning en betrouwbaarheid bij de consument opwekt.

Na het logo is de transitie in volle gang. Alle denkbare huisstijlmiddelen pakken we aan. Van visitekaartjes, naar flyers, folders, omslagmappen, roll-up banners, gevelbekleding, parkeerbordjes, interne bewegwijzeringstickers, PowerPoint presentaties, Word-sjablonen, infographics en zelfs een eigen iconenstijl.

Digitoegankelijkheid volledig nieuwe website

Bij geactualiseerde merken en diensten hoort een spiksplinternieuwe online brochure: de website! We ontwikkelen een website die voldoet aan alle actuele standaarden, zoals de wettelijke WCAG 2.1 richtlijnen voor digitoegankelijkheid. We denken aan voorlees- en tekstvergrotingsfuncties, net als het gebruik van de juiste kleuren en contrasten, geschikt voor slechtzienden.

Ook toegankelijkheid en gebruikersgemak staan centraal. Aan de hand van vooraf uitgedachte customer journeys nemen we procedures en te nemen stappen onder de loep en verbeteren deze, zoals bijvoorbeeld het indienen van een klacht over je zorgverzekeraar. We verhelderen procedures en formulieren en stellen persoonlijk contact centraal op de website. Kom je er niet uit, dan helpt de SKGZ je altijd persoonlijk op weg.

Zo leggen we samen met de SKGZ een stevig, nieuw fundament voor deskundigheid en vertrouwen richting alle doelgroepen, meer onafhankelijk bij hun klanten en een laagdrempelige service voor iedereen. Vanuit Brût zijn we bijzonder trots op het resultaat en om impact te mogen maken bij dit grootschalige project!

SCHAKEL OOK

ONZE CREATIVITEIT IN