Slimme advertenties zetten Smart4All als werkgever op de kaart
De vraag
Als detacheringsbedrijf de juiste mensen werven en binnenhalen is natuurlijk nummer één prioriteit. Smart4All legde die hulpvraag bij ons neer. Hoe kunnen zij voor de vacature cv-ketel monteur nieuwe sollicitanten werven in regio Limburg? Wij stroopten de mouwen op en hebben er alles aan gedaan om iedereen met affiniteit in techniek in regio Limburg te laten weten: bij Smart4All zit je er warmpjes bij. Bij hen wil je je aansluiten voor toffe jobs. Dat hebben wij wel laten weten met onze slimme wervingscampagne.
Inspelen op de unique selling points van werken bij Smart4All
Door Smart4All te leren kennen kwamen we al snel achter de USP’s van het werken bij Smart4All als detacheringsbedrijf. Zo kun je hier makkelijk doorgroeien, ook al heb je niet direct de juiste ervaring, krijg je een vaste baan en kandidaten met een tweede kans op de arbeidsmarkt zijn meer dan welkom.
Deze voordelen in combinatie met een scherpe, pakkende overkoepelende slogan vormen de basis van de advertenties die we hebben ontwikkeld. Herkenbaar beeld, opvallende tekst en makkelijk te solliciteren. Daar wordt iedereen ‘warm’ van, toch?
Slimme targeting en advertenties
We ontwikkelen verschillende uitingen voor een online Instagram en Facebook campagne, zodat we kunnen A/B testen waar de doelgroep het meest interesse in heeft. Een carrousel met de USP’s, een snelle solliciteer functie door WhatsApp te embedden en een klik-naar-site advertentie wisselen elkaar regelmatig af.
De sollicitant wordt wel warm van de vacature én komt dan op een bijpassende vacature landingspagina, geheel in stijl met het ontwikkelde creatief concept in tone-of-voice en tone-of-visual. Én laat de sollicitant ook nog eens in één oogopslag de belangrijkste onderdelen van de vacature zien. Zo weet de kandidaat meteen wat hij of zij kan verwachten, wat Smart4All verwacht van de sollicitant en is solliciteren zo laagdrempelig mogelijk met een makkelijk formulier – Slim toch?
Wegens succes gestopt en doorontwikkeld
De vacature cv-ketel monteur zorgt in de eerste campagne periode voor zoveel aanwas dat er even genoeg cv-ketel monteurs in de ‘pijplijn’ zitten. Woow, dat is top! Daardoor stoppen? Voor de vacature cv-ketel monteur wel…
… Maar, er zijn nog meer vacatures te vervullen. Ook Slimme Meter Monteurs zijn gezocht. Zo komt de vraag om ook voor hen een slimme wervingscampagne op te zetten. Tijd voor WATT anders dus! We gaan wederom met de USP’s en een pakkende slogan aan de slag om een opvallend beeld neer te zetten die de doelgroep aanspreekt.
De campagnepagina breidden we uit en er komt een overzichtspagina met alle beschikbare functies, zodat sollicitanten met affiniteit met techniek op alle vacatures een blik kunnen werpen. Twee vliegen in één klap!
En… doorpakken naar duurzaam resultaat!
Goed nieuws! Tijdens de looptijd van de campagne voor Monteur Slimme Meter is er weer opleidingscapaciteit voor cv-ketel monteurs. En komen er ook nog extra plekken voor de slimme meter monteurs.
Zo kunnen we het advertentiemateriaal en de inmiddels slim opgebouwde doelgroep op social media keer op keer gebruiken om nieuwe mensen voor Smart4All te vinden. De visuals kunnen daarnaast ook goed gebruikt worden voor andere wervingsactiviteiten. Zo werken we samen aan duurzaam resultaat. Slim, toch?!