Acteon Thuiszorg

Creatieve wervingscampagne levert 400+ sollicitanten op

Uitdaging

Acteon Thuiszorg zocht een groot aantal nieuwe medewerkers om te kunnen blijven groeien en kwalitatieve dienstverlening te kunnen blijven bieden. Omdat de reguliere kanalen onvoldoende opleverden werd Brût ingeschakeld.
Wij mochten aan de slag om een creatieve (en duurzame) arbeidsmarktcampagne te ontwikkelen en uit te zetten. Het doel: Acteon Thuiszorg als aantrekkelijke werkgever op de kaart zetten voor (toekomstige) werknemers in de thuiszorg en het invullen van vacatures, en tegelijkertijd vacatures invullen in de 45 gemeentes waar Acteon Thuiszorg actief is. Extra uitdaging hierbij was de brede doelgroep en de onbekendheid met de context van het werk: bij cliënten thuis ondersteunen met huishoudelijke hulp.

Strategie

Om de naamsbekendheid van Acteon Thuiszorg en de context van het werk onder de doelgroep te vergroten, hebben we ons voor deze campagne gefocust op de directe voordelen van deze baan: betekenisvol werk in je eigen buurt en invloed op je eigen planning. Door opvallende uitingen creëerden we aandacht, een positieve emotie en motivatie tot solliciteren. Naast de campagne moest ook de beleving en conversie online geoptimaliseerd worden. Enthousiaste geïnteresseerden moesten nóg enthousiaster worden en laagdrempelig in contact komen.

Resultaat

Bij Acteon Thuiszorg draait het om meer dan hulp in de huishouding. Het is werk(en) met betekenis. Daarom hebben wij de pay-off ‘Goed voor elkaar' geïntroduceerd. Dat vat alles samen: het werk en arbeidsvoorwaarden zijn goed geregeld en betekenisvol.
Voor de campagne hebben we 4 verschillende uitingen in beeld en tekst op verschillende social kanalen en out-of-home gebruikt. Het resultaat? Ruim 400 sollicitanten in 2,5 maand! Dat is met bijna 300% extra een enorme stijging ten opzichte van vorig jaar! Dat leverde een zeer tevreden klant op. Dus zijn ook wij blij en trots!

Check ook dit werk

Bekijk alle cases