Engeltherm

Rebranding en employer branding voor Engeltherm

UITDAGING

Engeltherm groeide in 25 jaar van regionale leverancier van airco’s naar landelijke specialist in klimaatoplossingen; van advies tot installatie en onderhoud. Deze transitie vraagt om een positionering en propositie die past bij de huidige identiteit. De vraag aan ons: help met de herpositionering en zorg voor een visuele identiteit die daarbij past.

STRATEGIE

Om tot een effectieve strategie te komen, organiseerden we werksessies en interviews met medewerkers om hun visie en ideeën te verzamelen. Deze input diende als fundament voor het creatieve concept en de communicatiestrategie. We ontwikkelden een heldere strategie en brandstory die het unieke verhaal beschrijft achter elke woonvorm, hoe deze woonvormen worden gepositioneerd en hoe dit verhaal vertaald wordt naar de verschillende doelgroepen via alle relevante touchpoints. Daarnaast adviseerden we over de inzet van de juiste communicatiemiddelen. Deze zijn in lijn met de nieuwe identiteit ontwikkeld.

RESULTAAT

We implementeerden dit alles in een nieuwe website, middelen en campagnes. Voor het employer brand en arbeidsmarktcommunicatie bouwden we een sterke ‘werken bij’-omgeving met een aantrekkelijke video. De website wordt zeer goed gevonden, heeft meer bezoekers en zorgt voor meer kwalitatieve, grotere aanvragen. Engeltherm wordt nu gezien als klimaatspecialist. Met oplossingen voor iedere branche. En dat is precies de beweging die zij wilden maken. Een blije klant dus, die vol vertrouwen en succesvol de toekomst ingaat.

Streamer bedrijfsbus met nieuwe huisstijl
Vernieuwde mobiele website met nieuwe huisstijl en duidelijke candidate journey
Social media bericht - Instagram carrousel voor wervingscampagne

CHECK OOK DIT WERK

Bekijk alle cases