Aantrekkelijke werkgever door duidelijke identiteit

arbeidsmarktcommunicatie_facet_02

PERSONEELSTEKORT BELEMMERT GROEI

/

Door de krapte op de arbeidsmarkt heeft FACET Accountants & Adviseurs moeite met het vinden van nieuwe medewerkers. De reguliere methodes om sollicitanten te werven, werken niet met als gevolg te weinig sollicitaties, te weinig capaciteit en te weinig groei voor de organisatie.

ROTTERDAMSE MENTALITEIT GEZOCHT

/

Hun Rotterdamse mentaliteit onderscheidt FACET dubbel en dwars van andere accountantskantoren: niet lullen, maar poetsen! Dit hebben we daarom vertaald naar een eigenzinnig, strategisch concept met een pakkende tone-of-voice en herkenbare Rotterdamse beelden.

arbeidsmarktcommunicatie_facet_03

TO-THE-POINT & FUNCTIESPECIFIEK

/

Rotterdammers zijn direct. Daarom vallen we meteen met de deur in huis: de focus ligt op wat FACET nieuwe medewerkers te bieden heeft en hoe zij bij FACET het verschil gaan maken. Oftewel, vraaggerichte arbeidsmarktcommunicatie i.p.v. aanbodgericht. En dat doen we zo concreet mogelijk. Dus niet: je krijgt veel verantwoordelijkheid, maar: je hebt een eigen klantenportefeuille.

GEWOON DOEN!

/

Door samen met de klant te zoeken naar unieke kenmerken, hebben we de arbeidsmarktcommunicatie van FACET in een compleet ander jasje kunnen steken. Dat moet je als klant natuurlijk ook maar durven. Het zijn niet voor niets echte Rotterdammers ;).

arbeidsmarktcommunicatie_facet_04

OPVALLENDE BILLBOARDS & SCHERPE VACATURETEKSTEN

/

Om de lokale zichtbaarheid te vergroten, hebben we het concept doorvertaald op led-billboards langs de toegangwegen in Rotterdam. Daarnaast hebben we de ‘Werken bij’ pagina’s aangepast op basis van het nieuwe concept en een goed doordachte User Experience. Omdat FACET van duidelijkheid houdt, hebben wij geadviseerd om ook op

deze manier naar sollicitanten te communiceren. Om deze reden hebben we de sollicitatieprocedure uiteengezet. Zo weet elke sollicitant wat hij/zij kan verwachten. Heldere en concrete communicatie vanuit de behoefte van de sollicitant: dat maakt het verschil!

OPVALLENDE BILLBOARDS & SCHERPE VACATURETEKSTEN

/

Om de lokale zichtbaarheid te vergroten, hebben we het concept doorvertaald op led-billboards langs de toegangwegen in Rotterdam. Daarnaast hebben we de ‘Werken bij’ pagina’s aangepast op basis van het nieuwe concept en een goed doordachte User Experience. Omdat FACET van duidelijkheid houdt, hebben wij geadviseerd om ook op deze manier naar sollicitanten te communiceren. Om deze reden hebben we de sollicitatieprocedure uiteengezet. Zo weet elke sollicitant wat hij/zij kan verwachten. Heldere en concrete communicatie vanuit de behoefte van de sollicitant: dat maakt het verschil!

arbeidsmarktcommunicatie_facet_06

WIL JIJ OOK

ONZE CREATIVITEIT INSCHAKELEN