JAARVERSLAG COMMISSARIS VAN DE KONING TREKT DE AANDACHT
DE AANLEIDING
Jaarlijks presenteert de commissaris van de Koning het jaarverslag van Provincie Utrecht. Omdat dit officiële document veel publiciteit krijgt, is een aantrekkelijke weergave meer dan gewenst. De slag mag gemaakt worden van een platte online PDF naar een toegankelijke online weergave, om in te spelen op huidige trends.
VRAAG VAN PROVINCIE UTRECHT
Provincie Utrecht heeft Brût ingeschakeld om met een korte doorlooptijd een interactief jaarverslag te maken, waarin de commissaris van de Koning terugblikt op alle gebeurtenissen, resultaten en doelen van provincie Utrecht van het afgelopen jaar.
ONZE STRATEGIE
Een interactief, online jaarverslag waarin verhalen gaan spreken. Scanbaar, aantrekkelijk gepresenteerd en vooral dicht bij de mens. Echte verhalen van mensen uit onder meer het bedrijfsleven, onderwijs, de zorg en de cultuursector, opgehaald door de commissaris zelf. Geen “stoffig” bestand, maar een sprekende weergave. Daar gingen we voor.
HOE
Door te kiezen voor een magazine-stijl; scanbare koppen en interessante artikelen met persoonlijk beeldmateriaal. Beginnend met een video inleiding van de commissaris van de Koning zelf. De lezer bepaalt zijn of haar eigen weg door de content en kan, waar interesse, de diepte ingaan. Realtime aan te passen, te lezen op verschillende devices én geheel meetbaar; de cijfers wijzen uit wat de interesse heeft van de lezer. Dit zijn interessante learnings voor een volgend jaarverslag.
HET RESULTAAT
Door snel, samen te schakelen kwamen we tot een jaarverslag wat de aandacht trekt. Geheel afgestemd op de wensen van Provincie Utrecht; gefinetuned met Brûte marketing communicatie kennis over de juiste online inrichting. Bekijk het jaarverslag hier!
Tijdens een officieel persmoment werd het resultaat gepresenteerd door de commissaris van de Koning, waarna het jaarverslag online te vinden was. De 8.000 organische views, in de eerste paar maanden gerealiseerd, bleven na de livegang maandelijks stijgen.