Tenzinger: Hechte cultuur door sterk en herkenbaar employer brand - Brût Communicatie

Hechte cultuur door sterk en herkenbaar Employer Brand met campagne en storytelling

Tenzinger is de zorgverslimmer die data gedreven oplossingen biedt voor menselijke zorg. De organisatie is sterk groeiend en heeft recent andere bedrijven overgenomen. Het creëren van één Tenzinger-cultuur uit meerdere bedrijfsculturen, dat moest er gebeuren. Brût won de bureaupitch en ging de uitdaging aan!

Om tot één gedeelde cultuur te komen, een gezamenlijk trots te creëren, hebben we samen met de HR- en marketingafdeling van Tenzinger een corporate story en uitgekiende campagne ontwikkeld. Het startpunt: strategie en advies voor de implementatie van de bedrijfscultuur en de kernwaarden. Plus een methodiek om de kernwaarden relevantie te geven en te implementeren binnen de hele organisatie. Zo voelt iedere (nieuwe) collega zich gehoord, net als betrokken en verbonden met de cultuur én met elkaar.

Zo hebben we dit gedaan;

De Vraag

Ontwikkel een aansprekende campagne, een kick-off event en draagvlak om de nieuwe kernwaarden en cultuur te implementeren.

Zo doen we dat bij Tenzinger!

Edmund Hillary was de eerste bergbeklimmer op het topje van de wereld. Toch? Bijna niemand weet dat zijn gids, Tenzing Norgay, hem voor was. Dit is het gedachtegoed van Tenzinger: een ‘onzichtbare’ kracht die ondersteunt. Met de expertise van meer dan 300 medewerkers worden dagelijks grensverleggende ICT- en data-oplossingen aangeboden. Ons doel: mensen laten zien dat wat zij hebben in dit bedrijf écht uniek en tof is. Dit is geen ‘normale’ organisatie.

De strategie en het concept

Wij zorgen voor IMPACT

Samen met Tenzinger ontwikkelden we hun kernwaarden, resulterend in een overzichtelijke corporate story. De uitdaging was (zoals zo vaak) om de corporate directievisie tastbaar, begrijpelijk en aantrekkelijk te maken voor iedere werknemer. En op die manier samen als organisatie impact te maken bij de opdrachtgevers in de zorgsector. En op elkaar.

We ontwikkelden de interne campagne: Ik/wij zorg(en) voor IMPACT: Innovatief, Meesterschap, Power, Aangaan, Care en Trots.

Samen zorgen voor impact

Samen naar de top

Zorg en impact zijn de termen die centraal staan in de campagne. ‘Ik zorg voor impact’ als team member en ambassadeur van Tenzinger. Samen creëren we topprestaties voor -en met- onze opdrachtgevers. Net als Edmund en Tenzing dat deden.

Met campagnebeelden met foto’s van echte medewerkers wordt het authentiek en persoonlijk. Met post en e-mails naar de medewerkers nog meer. Daarna volgden teasers, een virtuele kick-off meeting, een campagnevideo, activatie en updates in het interne communicatieplatform Yammer, posters en een thuiswerkpakket met leuke gadgets. Zo hebben we de campagne en daarmee de cultuur vormgeven en voor betrokkenheid gezorgd. IMPACT, en daarmee de kernwaarden, was overal in de organisatie terug te vinden.

Kick-off met IMPACT

Voorafgaand aan de kick-off meeting hadden alle medewerkers al een flinke sneak preview gekregen, waarmee we ze uitdaagden al met de kernwaarden aan de slag te gaan. Zonder die nog te kennen en zich daarvan bewust te zijn.

Een interactief, online event met DJ en presentator was de ‘echte’ kickoff. Iedere directeur vertelde een persoonlijk verhaal bij één kernwaarde. De input van medewerkers maakte het interactief. De door hen samengestelde playlist van de DJ bestond namelijk uit verzoeknummers gerelateerd aan de kernwaarden. Ah, daar waren zij vooraf mee bezig geweest. 😉 Welk nummer past bij meesterschap? En waar denk je aan bij trots? Op deze manier was iedereen al onbewust met de kernwaarden bezig geweest. Het zaadje was al geplant.

Het Resultaat

Op een creatieve manier medewerkers bekend maken met de bedrijfscultuur. De kernwaarden (on)bewust laden. Iedereen betrekken en het persoonlijk maken. En meteen een manier om nieuwe collega’s te onboarden. We kunnen alleen maar zeggen: check!

Wil jij ook meer betrokkenheid bij jouw collega’s?
Wil jij ook een aantrekkelijke manier om betrokkenheid te creëren bij jouw collega’s? Om hen écht ambassadeur te maken van de organisatie? Wij vertellen je graag meer over hoe wij dit doen door middel van steengoede storytelling en campagnes. Neem contact met ons op!

SCHAKEL OOK

ONZE CREATIVITEIT IN