Woonzorg Nederland: herpositionering woonvormen

Woonzorg Nederland: herpositionering woonvormen

De uitdaging

Woonzorg Nederland, een landelijk opererende woningcorporatie voor senioren, maakte een strategische transitie van ‘woonformules‘ naar ‘woonvormen’. Deze nieuwe woonvormen moesten duidelijk en herkenbaar gepositioneerd en geladen worden naar zowel interne medewerkers als externe stakeholders.

Brût Communicatie kreeg de opdracht om een creatief concept te ontwikkelen, inclusief visual identity, merkbelofte en bijpassende taglines, die aansluiten bij de huisstijl van Woonzorg Nederland. Daarnaast was er behoefte aan een marketing- en communicatiestrategie die de nieuwe positionering krachtig overbrengt en de verschillende doelgroepen – van interne medewerkers tot potentiële huurders en samenwerkingspartners – effectief aanspreekt.

Strategie en aanpak

Om tot een effectieve strategie te komen, organiseerden we werksessies en interviews met medewerkers om hun visie en ideeën te verzamelen. Deze input diende als fundament voor het creatieve concept en de communicatiestrategie.We ontwikkelden een heldere strategie en brandstory die het unieke verhaal beschrijft achter elke woonvorm, hoe deze woonvormen worden gepositioneerd en hoe dit verhaal vertaald wordt naar de verschillende doelgroepen via alle relevante touchpoints. Daarnaast adviseerden we over de inzet van de juiste communicatiemiddelen. Deze zijn in lijn met de nieuwe identiteit ontwikkeld.

Resultaat

Het resultaat is een succesvolle herpositionering van de woonvormen, ondersteund door een uitgebreide set communicatiemiddelen die de vernieuwde concepten krachtig en consistent presenteren. Voor elke woonvorm is een unieke tagline ontwikkeld, vergezeld van beschrijvende teksten en iconen. Deze zijn visueel en grafisch vertaald met fotografie, verrijkt door handgetekende illustraties. De nieuwe visuele identiteit is doorgevoerd in alle touchpoints, waaronder brochures, de website, het intranet, posters en presentaties. De interne lancering is extra toegankelijk en aantrekkelijk gemaakt door een explanimation, die op een overzichtelijke en aansprekende manier de nieuwe woonvormen introduceerde aan alle medewerkers van Woonzorg Nederland.

 

SCHAKEL OOK

ONZE CREATIVITEIT IN