Jaarbeurs Zorg&: totale beursbeleving zorgt voor verbinding - Brût Communicatie

Jaarbeurs Zorg&: totale beursbeleving zorgt voor verbinding

Uitdaging

Jaarbeurs is al jaren een prominente organisator van de Zorg-beurs, waar alle aspecten van zorg samenkomen. De laatste tijd is de vraag naar ICT-oplossingen in de zorg echter zo gegroeid dat een aparte beurs, Zorg&ICT, werd geïntroduceerd. Deze opzet blijkt zo’n succes te zijn dat er twee specifieke beurzen bijkomen: Zorg&Food, en Zorg&Facility.

Vraag aan ons: de bestaande visuele identiteit van Zorg&ICT doorvertalen naar de andere beurzen, met behoud van consistentie maar ook met unieke elementen voor elke beurs. Bovendien mag de algehele stijl dynamischer om een bredere aantrekkingskracht te realiseren.

Aanpak

Voor elke beurs ontwikkelden we specifieke visuele elementen die aansluiten bij hun eigen thema’s, zodat ze als aparte entiteiten herkenbaar blijven, maar ook één geheel vormen. Ook is de algehele stijl dynamischer gemaakt.
Naast de huisstijl hebben we meegedacht over de inrichting van de beursvloer, bewegwijzering, lcd-schermen en de look & feel van de mainstages. Dit zorgt voor een meer integrale beleving en verbinding voor de bezoekers.

Resultaat

Een redesign van Zorg&ICT en een doorvertaling naar de nieuwe beurzen Zorg&Food en Zorg&Facility én daarbij een overkoepelende naam en stijl die alle beurzen verbindt – het is gelukt. We zijn trots op het resultaat.We ontwikkelden meerdere templates voor sociale media, posters, advertentie- en foldermateriaal. En dat alles hebben we gewaarborgd in een huisstijlgids, zodat ook de komende jaren de ZORG& visueel consistent is.

Exposanten en bezoekers gaven veel complimenten over de uitstraling en herkenbaarheid van de beurzen. De dynamische en consistente stijl werd zeer gewaardeerd en Jaarbeurs heeft aangegeven dat de beurzen nu “staan als een huis”.

 

SCHAKEL OOK

ONZE CREATIVITEIT IN