Employer branding | Brût Communicatie

Talenten vinden, binden en boeien

De kracht van een sterk Employer Brand

Daag ons uit

Onderscheid je op de arbeidsmarkt en maak positieve indruk op je medewerkers.

Een sterk employer brand is van cruciaal belang voor organisaties in het aantrekken, behouden en motiveren van talentvolle medewerkers. Een positief employer brand kan het wervingsproces versnellen, de retentie van personeel verhogen en zorgen voor een betrokken en gemotiveerd team.

Werkgeversmerken die werken

Een sterk werkgeversmerk vormt de reputatie van jou als werkgever en geeft potentiële werknemers inzicht in de bedrijfscultuur, jullie waarden en het werkklimaat. Het is een strategisch hulpmiddel om jouw organisatie zich te laten onderscheiden op de arbeidsmarkt en een positieve indruk achter te laten bij zowel huidige als toekomstige werknemers.

Zo helpen wij je hierbij

Het ontwikkelen van een sterk employer brand vereist een grondige analyse van de organisatiecultuur, waarden en het gewenste imago. Dit begint met het betrekken van alle belanghebbenden, van leidinggevenden tot werknemers, om zo een helder beeld te krijgen van wat de organisatie uniek maakt. Vervolgens is het essentieel om dit verhaal te vertalen naar aantrekkelijke en consistente communicatie, zowel intern als extern.

Toepassing en implementatie

Een ontwikkeld employer brand moet actief worden ingezet in de gehele employee lifecycle. Bij het aantrekken van nieuw talent is het van belang het employer brand te communiceren in vacatures, op de website en in sollicitatiegesprekken. Tijdens de onboarding kunnen de organisatiecultuur en waarden worden benadrukt om nieuwe medewerkers snel te integreren. Bestaande werknemers kunnen het employer brand als motivator ervaren, wat de betrokkenheid en tevredenheid verhoogt.

Talenten vinden , binden & boeien?

Klik hier voor meer info

ONZE KLANTEN. ONBETAALBAAR.