Content marketing & Social Media

Om nieuwbouwprojecten bij de doelgroep onder de aandacht te brengen, hebben de NVM nieuwbouwspecialisten hun krachten gebundeld en lokale NieuwWonen websites opgericht. Onder de paraplu van NieuwWonen Nederland wordt er gewerkt aan een landelijke dekking met platforms zoals NieuwWonenUtrecht.nl en NieuwWonenGroeneHart.nl enz.

De lokale platforms geven gemeenten, ontwikkelaars en bouwers via de achterkant van het systeem inzicht in de wensen en eisen van de lokale woonconsument. Door de bundeling van kennis en aanbod vindt de consument op de website een nieuwbouwwoning die volledig aansluit op zijn/haar woonwensen.

Al vanaf de beginfase, juli 2016, zijn wij nauw betrokken bij de content marketing van deze platforms, gericht op woningzoekenden. In samenwerking met de makelaars schrijven we nieuwsberichten over de nieuwbouwprojecten, maar ook algemene berichten die interessant zijn voor mensen op de huizenmarkt. Denk hierbij aan onderwerpen als ‘Hoe kan ik als ZZP-er een hypotheek krijgen?’ en ‘3 tips voor een warm en winterproof interieur’. Op deze manier is er een gezonde mix van commercieel en informerend nieuws.

Goede content marketing levert de doelgroep niet alleen relevante informatie op, maar vergroot ook de betrokkenheid van de ontvanger en stimuleert merkvertrouwen wat uiteindelijk resulteert in conversie.

De berichten voor de NieuwWonen-platforms worden geplaatst op social media kanalen zoals Facebook, Instagram en Twitter. Daarnaast verzorgen we de nieuwsbrieven en nieuwsberichten op de website. Inmiddels zijn we ook betrokken bij de nieuwe platforms (i.o.) NieuwWonenAmsterdam.nl,
NieuwWonenHaarlem.nl, NieuwWonenPurmerend.nl, NieuwWonenLeiden.nl en NieuwWonenNijmegen.nl.