Sogeti: Beste IT-werkgever viert succes met NextlvlIT Guerrillacampagne!

Guerilla actie voor beste IT-werkgever Sogeti verovert Nederland

Uitdaging

Als je verkozen wordt tot beste IT-werkgever door MT/Sprout in de bekende MT1000 dan wil je dat natuurlijk vol trots van de daken schreeuwen!
Vraag aan Brût was om dat creatief, onderscheidend en met zoveel mogelijk impact op de dag van bekendmaking ‘wereldkundig’ te maken. En daarmee bestaande werknemers extra trots te maken en potentiële werknemers te interesseren voor de uitdaging bij Sogeti.

Strategie

We ontwikkelden de gedurfde guerrilla-campagne NextlvlIT, een verwijzing naar de uitdaging en het niveau dat Sogeti haar werknemers biedt. Met opvallende statements op 15 strategische locaties, zoals stations en hogescholen creëerden we awareness. We brachten onze marketingcampagne naar een hoger niveau door grote rode ballonnen te plaatsen, verwijzend naar de rode stip in het Sogeti-logo (met stip op1!). Daarnaast zorgden, graffiti op straat en een incentive waarmee een beleving op hoger niveau te winnen viel voor nog meer activatie.

Resultaat

Een campagne met impact en een krachtige buzz. Medewerkers van Sogeti zijn ‘s ochtends op pad gegaan voor deze spannende actie met spuitbussen en mallen. Zij hebben gedurende de dag hun belevenissen via social content gedeeld met hun collega’s en de rest van de wereld. Deze posts zijn veelvuldig geliked, gedeeld en gerepost. Waardoor er veel zichtbaarheid gegenereerd is. Een tweede en derde flow aan social content ging over de bekendmaking van de winnaars en de gewonnen beleving op hoger niveau. Voor zowel werken bij Sogeti als deze campagne geldt: The sky is the limit!

SCHAKEL OOK

ONZE CREATIVITEIT IN