Steeds meer organisaties hechten veel waarde aan hun corporate story en terécht. Met een goede corporate story laat je zien waar jouw organisatie voor staat, wat je te bieden hebt en hoe je daarmee het verschil maakt. Een goed verhaal raakt mensen, blijft beter hangen én zet aan tot actie. Je creëert zo een sterk imago en je onderscheidt jouw organisatie van concurrenten. 

Mensen denken en communiceren in verhalen. Geen wonder dus dat corporate storytelling niet alleen extern maar ook intern succesvol wordt ingezet. Hoe dit werkt? Door intern verhalen op te halen en deze input (zowel de inhoud als de communicatiestijl) te gebruiken, zoek je bottom up naar de identiteit van je organisatie. Medewerkers zullen zich hierin beter herkennen en zich meer betrokken voelen. Een corporate story verbindt, leidt tot toenemende interne trots en ondersteunt veranderprocessen.

Heel belangrijk: practice what you preach. Vertel een eerlijk verhaal en zorg dat je daden overeenkomen met je woorden!

Denk je nou: goed verhaal! Maar weet je niet precies hoe je de corporate story van jouw organisatie maakt en hoe je dit organisatieverhaal vervolgens het beste kunt uitrollen? Daag ons uit!