Campagne Conclusion stimuleert medewerkers duurzaam te reizen

Mobiliteitscampagne Conclusion stimuleert medewerkers duurzaam te reizen

Uitdaging

Conclusion, een toonaangevend ecosysteem van 25 bedrijven die zich richten op business transformaties en IT-services, zet zich in voor een duurzame toekomst. Veel medewerkers reizen nog steeds met de auto naar het werk, ondanks de uitgebreide mobiliteitsregeling die Conclusion biedt. De uitdaging van Conclusion is helder: hoe motiveren we medewerkers om duurzamer te reizen? Denk aan alternatieven zoals fietsen, thuiswerken of elektrische auto’s. Aan ons de vraag om een creatieve doorvertaling te maken van de strategie.

Strategie en aanpak

Communicatie ontwikkelen die bewustzijn creëert en aanzet tot actie; daar gingen we voor. We maakten gebruik van de volgende strategie:

  1. Bewustwording: Medewerkers informeren over duurzaamheid en de voordelen van duurzame mobiliteit.
  2. Alternatieven: Duidelijk maken welke duurzame reismogelijkheden beschikbaar zijn en ervaringen van collega’s delen.

Onze kernboodschap om werknemers te informeren, overtuigen en activeren om over te stappen op duurzamere mobiliteit luidde: “Zet de stap.”

Resultaat

Om de boodschap echt te laten leven, maakten we gebruik van storytelling. Medewerkers deelden via vlogs en persoonlijke verhalen hun ervaringen en lieten zien hoe zij de overstap naar duurzamer reizen maakten. Ook schitterden zij als ambassadeurs in alle communicatiemiddelen. Om het verhaal te laden en de boodschap zo breed mogelijk te verspreiden, kozen we voor diverse middelen en kanalen, zoals posters, video’s, social media en het intranet.

De campagne zorgt ervoor dat Conclusion-medewerkers zich nu veel bewuster zijn van de beschikbare mobiliteitsopties en de impact van hun reisgedrag. Bovendien versterkt Conclusion zijn imago als een vooruitstrevende en milieubewuste werkgever.

SCHAKEL OOK

ONZE CREATIVITEIT IN