INTERNE CAMPAGNE STIMULEERT GEDRAGSVERANDERING
DE AANLEIDING
Bereikbaarheid is een belangrijke factor als het gaat om samenwerken, maar bereikbaar zijn gaat niet vanzelf.
VRAAG VAN DE KLANT
HLTsamen wil de bereikbaarheid van medewerkers vergroten met als doel betere klantenservice voor bewoners van de gemeenten én een prettigere samenwerking tussen de drie gemeenten.
ONZE STRATEGIE
Een luchtige interne campagne die medewerkers instrueert én motiveert om o.a. de agenda, e-mail en het smoelenboek goed bij te houden. De campagne (tijdsduur 1 jaar) wordt opgesplitst in fases, waardoor de informatie ‘behapbaar’ blijft.
HOE
Met korte en krachtige ‘mini-stories’ uitgewerkt in verschillende communicatiemiddelen (statische posters, wobblers, animaties) verspreid over de drie vestigingen. Per fase is de vormgeving verschillend, maar wel herkenbaar als onderdeel van de campagne.
HET RESULTAAT
Na 4 weken is er al een flinke stijging te zien als het gaat om de bereikbaarheid van medewerkers. Voor de eerste fase (invullen smoelenboek) is het invul-percentage zelfs gestegen van 14,3% naar 96% in 2 maanden! En dat niet alleen. Er heerst een nieuwe, positieve energie in de organisatie; de bereidheid om het samen te doen. Een resultaat om trots op te zijn!