Opvallende 360° campagne
Van zichtbaarheid naar leads
Possehl is dé aanbieder van toplagen in de infrawereld. Zij ontwikkelden Thermoflex Bio-Bases: een 20% bio Based epoxy toplaag voor asfalt. Nieuw, uniek én groen. Nu moet de markt dit ook nog weten.
Een uitdaging voor Brût om het product op deze manier in de markt te zetten en kwalitatieve leads te genereren. Zodat Possehl meteen een goede aanleiding heeft om in gesprek te komen met (potentiële) klanten. Productlaunch. Awareness. Naamsbekendheid. Lead generation. Fixten wij voor ze. Strategie, concept en mediaplan, inclusief tekst, LinkedIn campagne, campagne website, remarketing, retargeting en het campagne management. Met deze 360 graden-opzet hebben we voor zo veel mogelijk impact gezorgd.
Campagne met een knipoog
In de campagne hebben we Possehl als innovatieve aanbieder op het gebied van ‘groene’ toplagen voor asfalt gepositioneerd. Dat moest natuurlijk op een opvallende manier. De campagnetitel ‘Groen. In alle kleuren’ en een scherpe visual van een gekleurde kameleon waren de knipoog naar de grote diversiteit aan kleuren waarin het product te leveren is. Ook het duurzame en ‘groene’ aspect van Thermoflex Bio-Based hebben we zo een plek gegeven in de campagne. Een visueel en tekstueel opvallende en onderscheidende campagne die voor zich spreekt.
Meerdere doelgroepen, één campagne
Wie is de doelgroep, was de eerste vraag. Rijkswaterstaat, Staatsbosbeheer en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, architecten en bouwopzichters tot ingenieurs, landschapsbeheerders, wegbeheerders, milieuconsulenten, planologen en aannemers. Opdrachtgevers, voorschrijvers en uitvoerders. Een flinke uitdaging om een campagne te maken die al deze doelgroepen aanspreekt.
See, think, do!
Kennis, houding en gedrag: op deze drietrapsraket hebben we de campagne ingestoken. Geïnteresseerden moeten weten dat er een uniek, nieuw en duurzaam product is voor signaalstroken. Dat dit product de oplossing is om doelstellingen op het gebied van duurzaamheid te realiseren. En dat het heel eenvoudig is om meer informatie op te vragen of direct contact op te nemen met Possehl.
Van LinkedIn naar conversie
LinkedIn formuleerden we als hét kanaal voor Possehl om mensen te bereiken. We hebben hiervoor de LinkedIn bedrijfspagina geoptimaliseerd. Immers: de LinkedIn advertenties zorgen voor extra bezoekers. Met verschillende, activerende call-to-actions (download onze whitepaper, vraag een adviesgesprek aan, bezoek onze website) zorgden we voor een traffic-boost op de website. De ontwikkelde responsive campagnewebsite maakte het geïnteresseerden nog makkelijker om hun weg te vinden.