Neitraco: Kom uit je comfortzone, solliciteer en vind weer uitdaging - Brût Communicatie

Meer engagement door opvallende arbeidsmarktcampagne

Neitraco - switch on your tech brain

Neitraco Groep is een groot ingenieursbureau met 4 vestigingen in Nederland. Neitraco Bunnik, Amstel Engineering, Brabant Engineering en Cematec Roosendaal.
Neitraco Groep wil blijven innoveren en om te kunnen groeien hebben ze dringend behoefte aan goede ingenieurs. De uitdaging? ‘We zijn niet alleen op zoek naar nieuwe mensen, maar willen ook meer engagement creëren bij de ingenieurs die al bij ons werken.’

De Vraag

Willen werken bij een organisatie waar je trots op bent

Hoe betrek je mensen bij je organisatie? Hoe zorg je ervoor dat werknemers zich verbonden voelen met het bedrijf waar ze voor werken? Dat ze trots zijn dát ze er werken. Of er juist graag willen werken? Met deze vragen kwam Neitraco Groep bij ons. Daar kunnen wij wel wat mee!

De strategie & het concept

Meer engagement door een arbeidsmarktcampagne

We zijn begonnen met het ontwikkelen van een corporate story om de gezamenlijke trots en focus te definiëren (van de vier vestigingen). 

Op basis van de corporate story zijn we gestart met het ontwikkelen van een arbeidsmarktcampagne met een opvallende visual (campagnebeeld, video) en onderscheidende copy. Ons advies; wil je je onderscheiden van andere bureaus? Kies dan voor een opvallende visual en copy.

Als strategie hebben we ervoor gekozen om potentiële en latent zoekende sollicitanten te gaan werven bij concurrenten en bij detacheringsbureaus. Eén van de latente motivaties voor overweging is vaak ‘te weinig uitdaging’. Daarom hebben wij gekozen voor de campagne:

Switch on your tech brain!

Met de juiste content waren we in staat een scherpe social media campagne te lanceren waar alle medewerkers van Neitraco Groep trots op kunnen zijn. Het: kijk-mij-eens-bij-een-leuk-bedrijf-werken-gevoel! 

Met de arbeidsmarktcampagne: Switch on your tech brain! waait er weer een frisse wind door de haren van de medewerkers en dat stralen ze ook uit!

Dit gevoel hebben vertaald naar een sfeervideo. Hierin wilden we vooral mensen met passie laten zien en wilden we sfeer overbrengen. Hoe ziet de werkomgeving eruit en hoe gaan mensen met elkaar om? Even geen producten, cijfertjes en statistieken laten zien maar MENSEN.

We vinden het belangrijk dat alle vestigingen waren vertegenwoordigd in de video. En oh ja, nog een leuke uitdaging voor ons, deze video is opgenomen in coronatijd (lees: veelal lege kantoren). Goed gelukt, al zeggen we het zelf.

Neitraco - pool

Werken bij + vacaturepagina

Om sollicitanten niet te laten landen op de corporate website hebben we een ‘Werken-bij-website’ ontwikkeld. Geen corporate informatie maar een duidelijke vacaturepagina volledig gericht op de kandidaat. Clean, overzichtelijk, herkenbaar en doelgericht. We bedienen meerdere candidate journeys waardoor je snel door de sollicitatieprocedure heen gaat.

We meten en analyseren het gedrag van bezoekers zodat we kunnen bijsturen waar nodig. We adviseren continue over de inzet van online- en social media uitingen, zodat de optimale conversie (lees: sollicitaties) wordt gehaald. 

Het Resultaat

De campagne is net van start gegaan en loopt nog tot augustus. We blijven de campagne volgen, meten en bijsturen waar nodig. In elk geval is het doel van saamhorigheidsgevoel en het gevoel van trots bij de medewerkers van Neitraco Groep al gehaald. En daar zijn wij dan weer trots op.

Wil jij ook een succesvolle campagne?
Wij vertellen je graag meer over strategiebepaling en een resultaatgerichte uitvoering. Contact

Neitraco - switch on your tech brain

Neitraco

Neitraco

SCHAKEL OOK

ONZE CREATIVITEIT IN