Autobandenpartner: garantie op de kaart - Brût Communicatie

Landelijke zichtbaarheid unieke garantie op autobanden

3 jaar garantie op je autobanden; DAT IS LAAAAAANG.

800 garages in Nederland zijn Autobandenpartner; hét adres voor nieuwe banden of om bandenservice uit te laten voeren. Via Autobandenpartner krijg je maar liefst 3 jaar no-nonsense garantie op je autobanden. Dat is best wel veel in de autowereld en daarmee eigenlijk heel uniek. Dat moeten we van de daken schreeuwen!

De Vraag

Bedenk een manier om heel Nederland te laten weten dat je altijd 3 jaar garantie krijgt op je autobanden, als je deze aanschaft bij Autobandenpartner. Uniek in Nederland én bij alle soorten schade; ook als je zelf tegen een stoepje rijdt. Hoe hebben we dit aangepakt? Met een landelijke campagne met alle mogelijke communicatiemiddelen die je maar kunt bedenken. OK, dat is wel erg enthousiast. Maar wel een hele hoop.

Strategie en Concept

De focus op dat wat het product uniek maakt

Bij Brût geloven we erin dat we het altijd op het onbewuste moeten inspelen. Waarom kiest iemand voor een bepaalde dienst? Waarom kiest iemand voor een bepaalde organisatie en juist niet voor de andere? Niet letterlijk vertellen, maar iemand het laten vóelen. Nou, 3 jaar garantie. DAT IS LAAAAAAAAAAANG. Echt heel erg lang; vooral vergeleken concurrenten. Dit werd ons uitgangspunt voor deze campagne. Eentje die triggert om meer te weten te komen én in je oor blijft hangen, want: de kracht van herhaling.

Bij een opvallende campagnetitel hoort een opvallend beeld. Waar denk je aan bij 3 jaar? Van baby naar peuter. Van puppy naar volwassen hond. Van een dun mannetje naar een spierbundel. Zó, dat is inderdaad best wel lang!

Gehele mediamix; van print, tot social media en radio

Om de 3 jaar garantie van Autobandenpartner landelijk op de kaart te zetten, creëerden we een gehele set aan ‘Dat is laaaaaaaaaaag’-middelen. Website HTML4-banners voor display advertenties in verschillende formaten, losse en carrousel advertenties voor social media, een YouTube animatie en een posterpakket voor buitenreclame. Alles in dezelfde ‘huisstijl’ en met dezelfde knipoog. Herkenbaar én pakkend.

De kers op de taart was de radiocommercial. De leus ‘Dat is laaaaaaaaaaag’ leent zich perfect voor een catchy commercial. Een aantal weken lang is de spot te horen geweest op primetime radiozenders zoals Q-music en 538. Check ‘m hieronder!

…en in de garages!

Naast zichtbaarheid op verschillende (online) kanalen, pakten we het nog dichterbij huis. Waarom niet mensen die toch al in de garage zijn informeren over de voordelen van de garantie van Autobandenpartner? De kids, hond en spierbundel waren ook zichtbaar in de garages door middel van een displayset op de toonbank, een video die afspeelde op de informatieschermen en een spiegelhouder voor auto’s die net hun kleine of grote beurt hadden gehad. Maximale zichtbaarheid voor de 3 jaar garantie van Autobandenpartner. Check!

Ook een creatief concept én de uitwerking voor een flitsende campagne?
Wij vertellen je graag meer over strategiebepaling en een resultaatgerichte uitvoering. Meer info

SCHAKEL OOK

ONZE CREATIVITEIT IN