Van veldonderzoek tot infographics - Brût Communicatie

VAN VELDONDERZOEK TOT
INFOGRAPHICS

IN EEN NOTENDOP

Sinds kort worden de Haringvlietsluizen op een kier opengezet om zout water binnen te laten. Omdat dit een nieuw en ingewikkeld proces is, gebeurt dit heel voorzichtig. Rijkswaterstaat doet veel onderzoek naar de effecten van het zoute water.

INFOGRAPHICS ALS ‘PRAATPLAAT’

In totaal voert Rijkswaterstaat acht onderzoeken uit: vier op het gebied van zoutwaterinlaat en vier op het gebied van ecologie. Sabel Communicatie heeft ons gevraagd om deze onderzoeken met behulp van infographics te verduidelijken. De infographics worden gebruikt als praatplaat om inzicht te krijgen in de processen.

VELDONDERZOEK NOODZAKELIJK

Om de onderzoeken te kunnen visualiseren, hebben we meerdere ‘sluisbezoeken’ gedaan. Hier hebben we een heleboel informatie gekregen over de sluizen, de stroming en de effecten van het openzetten van de sluizen. Goed om alles met eigen ogen te zien!

RUWE SCHETSEN

Het creatieve proces begint met het maken van een aantal grove schetsen per onderzoek. Wat willen we laten zien? Op welke onderdelen zoomen we in? Een flinke klus, maar tegelijkertijd een goede basis vanuit waar we verder denken.

ELK DETAIL MOET KLOPPEN

Het maken van deze infographics komt heel precies. Daarom hebben
we veel overlegd met Sabel Communicatie en de specialisten van Rijkswaterstaat. Uiteindelijk zijn we met elkaar tot een prachtig,

maar vooral duidelijk eindresultaat gekomen. Eén hoofdinfographic en acht deelinfographics die intern als leermiddel gebruikt worden en extern voor de media. Een reden om trots te zijn!

SCHAKEL OOK

ONZE CREATIVITEIT IN