
Ruiter Dakkapellen
Wegens succes gepauzeerd: recruitment campagne voor stoere monteurs
Uitdaging
Door een tekort aan monteurs kreeg Ruiter Dakkapellen moeite om aan de vraag naar snelle levering en kwalitatieve montage te voldoen. Om ervaren dakkapelmonteurs te vinden werkte Ruiter Dakkapellen al langere tijd samen met digital agencies en ook specialistische recruitmentbureaus. Helaas lukte het nog niet om de juiste mensen te bereiken.
De zoektocht naar extra, gekwalificeerde en representatieve monteurs kon beginnen!
Strategie
Als strategie kozen we voor een onderscheidende social media campagne die inspeelt op de zachte, emotionele waarden. De focus lag op het benadrukken van de unieke voordelen en eigenschappen van de functie als dakkapelmonteur bij Ruiter. We bepaalden een scherpe doelgroep en investeerden in de juiste media.
Onze storyline? Werk voor grote jongens! Dit verwijst zowel naar Ruiter, de grootste dakkapelspecialist van Nederland, als naar de stoere job op grote hoogten. Uniek aan deze campagne: ook duo’s kunnen solliciteren. Dus meld je aan, samen met je beste maat, en ga voor de baan waar jullie vroeger van droomden!
We schreven een pakkend script en produceerden een sterke video en fotografie. Met opvallende visuals, actieve teksten en een logische candidate journey zorgden we voor maximale online impact.
Resultaat
Tijdens de looptijd van de campagne bleven we continu optimaliseren. In overleg met de klant hielden we scherp zicht op conversie, budgetten en de kwaliteit van de sollicitaties. En met succes: maar liefst 34 sollicitanten wilden hun droom waarmaken bij Ruiter Dakkapellen, binnen slechts 8 weken! Een resultaat om trots op te zijn, en waar Ruiter Dakkapellen enorm blij mee is. Dankzij deze instroom van nieuwe monteurs heeft het bedrijf weer de ruimte om te groeien en verder te bouwen aan een sterke toekomst.
